18 Mart 2009 Çarşamba

Büyük Kaptan

Benim izlediğim Fenerbahçe takımlarında aklımda kalan iki kaptan vardır. Birisi Müjdat Yetkiner diğeri de Ümit Özat. Her ikisi içinde çeşitli dönemler futbol ulemalarımız!! çeşitli yakıştırmalarda bulunmuş olsalarda taşıdıkları formanın hakkını vermek için en çok gayret sarf eden oyuncular olmuşlardır. Zaman içerisinde ilk saydığım isim unutulurken futbola yeni veda eden Ümit Özat için çeşitli mecralarda yazılar yazılmaya başlandı.
Evet. Büyük kaptan perdeleri kısa bir ara için indirdiği küçük tiyatrosunda dinlenmeye tamamen çekildi. Birçok Fenerbahçe taraftarı gibi bende onu eleştirdim, yapamadığı ortalar için onu suçladım. Ama hiçbir zaman gerçek bir sporcunun nasıl olması gerektiği konusunda Türk spor kamuoyuna ders vermekten vazgeçmedi. Şaşı diyip dalga geçtiler “ Her zaman yapıcı eleştirilere açığım” dedi. Liderlik özellikleri yok dediler “Genç arkadaşlar yerine bizi eleştirin bizim yaşımız büyük kaldırırız ama onlar daha genç kırılabilirler” diyecek kadar takım arkadaşlarını sahiplendi. Vizyonu dar kıro topçu dediler “Çocuklarım ve kendi eğitimim için Almanya ya gidiyorum” diyebilecek kadar kendinle barışık eksiklerinin farkında bir insan olduğunu gösterdi.

Ölene kadar destekleyeceğim benim için çok büyük anlamlar ifade eden biricik kulübümden Vefa’nın İstanbul da bir semt olmadığını hatırlatacak tek eylemin büyük kaptana yakışır bir Jübile yapılması ve son kez Saraçoğlu’nda onu uğurlamak olacaktır.

Hiç yorum yok: