14 Mart 2009 Cumartesi

Dune Hanedanlar Serisi

Blog için sadece futbol ve basketbol yazıları olacak demiştim ve “hayata dair her şey” diye eklemiştim. Birkaç yazı önce devamsızlık konusunda vukuatlarım olduğundan mümkün olduğunca çok yazacak şey biriktirmek istedim ve arada geçen zaman zarfında Frank Herbert’in efsane serisi Dune’un arka planını anlatan ve oğlu tarafından yazılan hanedanlar serisini okudum.

House Atreides,House Harkonnen ve House Corrino olmak üzere 3 kitaptan oluşan seri gerçekten mükemmel bir yapıt olmuş. Gerçi oğul herbert babasına nazaran mistik bir anlatım yerine hikayenin temellerini ve geçmişini anlatan kurguyu kronolojik zamana uyarak güzel bir biçimde anlatmış. Ama ilk romandaki derinliğin bu eserlerde kaybolmasının önüne maalesef geçilememiş.

İlk kitap olan House Atreides, Dune mitini yaratan olayların temellerini anlatan bir ön girizgah ikinci kitap ise her tezin anti tezini anlatan ezeli kan davalıların diğer tarafı House Harkonnen üçüncü kitap ise Baba Herbert ‘in yazdığı kitabın olaylarını anlatan ve imparatorluğun içindeki değişimi anlatan hakim aile Corrino ları anlatan bir çalışma olmuş.

Bütün Dune kitaplarında olduğu gibi bu seride de olaylar ve kişilerin anlatıldığı tüm bölüm başlıklarında yaratılan evreni oluşturan tüm güç odaklarının felsefi aforizmalarına yer verilmesi oldukça hoşuma giden bir ayrıntı. Yeri geldiğinde bunlardan birkaç örneği burada orijinal dilinde paylaşacağım. Dune serisinin en ilginç ayrıntılarından birisi olan Cihat öncesi dönemi ve Cihadı anlatan seriye ait incelemeyi bir sonraki yazıma sakladım.

Discovery is dangerous . . . but so is life. A man unwilling to take risk is doomed never to learn, never to grow, never to live.”

-PLANETOLOGIST PARDOT KYNES, An Arrakis Primer, written for his son Liet

Hiç yorum yok: