5 Kasım 2009 Perşembe

Denemeler

Mantıklı olamayacak kadar uzun bir aradan sonra bloğu güncellemek ve yeni yazılar ekleme ihtiyacı duydum. Dönüp yazdıklarımı okuduğum da; sözel olarak iyi birer ifade olarak gördüğüm yazıların aslında yazıya döküldüğünde o kadar da iyi olmadığımı gördüm. Kendimce bu eksikliğimi gidermemin en iyi yolu mümkün olduğunca çok yazı yazmak ve belirli yazı kalıplarından çıkacak biçimde yazılarımı çeşitlendirmek olacak. En azından ben bu yolu seçersem başarılı olacağını düşünüyorum. İlkokulda ilk kompozisyonumu yazarken öğretmenimin bana öğrettiği ilk şey “ana fikir” di. Yazılar belirli bir fikrin etrafında desteklenen ifadeler ve bilgiler ile anlam kazanmalı derdi öğretmenim. Aradan geçen yaklaşık 15 yıllık dönemde okumaya çok ağırlık verip, yazmaktan git gide uzaklaştığımı fark etmiş bulunuyorum. Şimdi üniversiteyi bitirmiş ve Yüksek lisansını yapmakta olan biri için bu eksiklik ne kadar acı verici olabilir tahmin edebilirsiniz. Hayatımı kazanmak için yapmış olduğum işin şuan itibariyle 2008 yılı başındaki kriz sebebiyle sekteye uğraması ve iş yoğunluğumun hafiflemesi sebebiyle kişisel gelişimim için çaba göstermeye karar verdim. Kendimde bulduğum eksik yönleri tanımak ve daha iyi donanımlı bir insan olmak ( daha iyi bir insan olmak gibi iddialı bir amacım yok) için kendime yönelik bir çeşit araştırmayı bir süredir yapmaktayım. Şimdiye kadar belirlediğim eksiklikleri şöyle sıralayabilirim:

• Kendine güven ve müzakere yönetimi eksikliği
• Üşengeçlik ve kolay pes etme
• Yazılı ürünleri okumak kadar düşündüklerimi yazmaya çalışmak
• Hareketsiz ve gerektiği kadar zorlanmamış bir beden
• Pozitif yönde düşünme fazlalığı

Ara ar bu tip yazılar yazarak kendimce nasıl bir gelişim sağladığımı ölçmeye çalışıyorum. Denk gelipte bu bloga rastlayan siz online gezginleri bir iki dakika ayırıp yazılarımın sizde uyandırdığı hissi bana yorum olarak bildirirseniz size minnettar olurum.

Hiç yorum yok: