28 Aralık 2009 Pazartesi

Sosyal Ağlar ve İş Yaşamı

Ofis insanı nedir? Fabrika insanı nedir? Çalışmaya başlamadan önce bilmezdim. İlk iş deneyimim Demir-Çelik sektöründe kafada Baret, sırtta tulum sabahtan akşama kadar yılların kaşarı olmuş Torna ustalarının yaptıkları işleri ISO: 9001 sistemine nasıl bütünleştiririm? di. Patron insanı ile tanışmam da bu aşamada oldu. İsmi bende saklı patron insanı psikolojik açıdan dengeli değildi. Beraber çalıştığı insanları yanında çalıştırdığı insan değil de kölesi olarak gördüğü için küfür etmek, tokatlamak gibi eylemleri hiç sıkılmadan yapabiliyordu. Gerek çalışma ortamının fiziksel şartları gerekse işin deneme süresinde benim sıtkımın sıyrılması nedeniyle dayanıklı tüketim malları üretimi yapan bir firmaya yani montaj sanayisine yumuşak bir geçiş yaptım. Çalışmaya başladığım bu yer dışarıdan çok parlak gözükmesine rağmen içinin nitelikli insan kaynağı olarak boşalmasını önüne geçeceğini düşünmüyorum. İkili ilişkiler yani ilişkiler ağı iş yaşamının ana öğesini oluşturuyor. Eğer geniş bir sosyal ağa birazcık da iyi bir iletişim elektriğine sahipsen istediğin her türlü işi yapabiliyorsun.

Hiç yorum yok: